Дефіцит бюджету міста, надбавки секретарю та земельні питання 54 сесії Білгород-Дністровської міської ради

26.09.2019

Дефіцит бюджету міста, надбавки секретарю та земельні питання 54 сесії Білгород-Дністровської міської ради

26 вересня відбулась 54 чергова сесія Білгород-Дністровської міської ради. На розгляд було винесено 13 питань. Однак комісія з питань бюджету, фінансів, соціально-економічної політики, інвестицій та ринкових відносин запропонувала розглянути проєкт рішення «Про затвердження положення громадського бюджету участі м. Білгорода-Дністровського». Також комісії ЖКХ та містобудування запропонували внести на розгляд питання «Параметри громадського бюджету участі на 2020 рік». Разом із тим було запропоновано розглянути проєкт рішення щодо внесення змін у бюджет міста Білгорода Дністровського, та ще ряд питань, які були підтримані депутатським корпусом. В кінцевому вигляді порядок денний складався з двадцяти трьох питань. 

На пленарному засіданні були присутні 26 депутатів. Однак, до кінця сесії досиділи не всі. Після розгляду питань пов'язанних із положеннями "бюджету участі громадського бюджету" сесійну залу покинули Михайло Баранський (БПП «Солідарність») та Сергій Крупп (позафракціний). Семеро депутатів були відсутніми: Віктор Биковський, Олег Манітенко («Відродження»), Юрій Чередниченко, Віталій Жнякін («Опозиційний блок»), Денис Кімінчіджі (позафракційні), Анатолій Ганчурін («Довіряй ділам») та Ігор Десятник (“Блок Петра Порошенка «Солідарність»).


фото пресслужби Білгород-Дністровської міської ради

Традиційно на сесії були розглянуті питання “Про укладання договорів оренди нерухомого майна комунальної власності” та “Про надання дозволів на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду”.

Одним із важливих питань сесії став проєкт рішення “Про затвердження Програми «Питна вода міста Білгород-Дністровського на 2020-2023 роки». Згідно з цією програмою, у наступні чотири роки передбачається стабілізувати фінансово-економічний стан комунального підприємства та впровадження енергоефективності виробництва питної води, а також створити сприятливі умови для залучення інвестиційних ресурсів. Фінансове забезпечення програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, Одеського обласного бюджету, коштів місцевого бюджету, комунального підприємства питного водопостачання, а також зовнішніх і внутрішніх запозичень, коштів міжнародних програм, благодійних внесків тощо. Загальна сума проєкту складає близько 294 млн. грн.

Перша ґрунтовна дискусія в залі виникла під час розгляду питання про затвердження дефектного акту, проєктної документації та надання дозволу на проведення невід’ємних поліпшень орендованого майна комунальної власності. Предметом дискусії стало питання, які ремонтні роботи проводитимуться у приміщенні по вул. Маяковського, 10 і чи немає тут корупційної складової. Так, на думку Олександра Морозова («Довіряй Ділам»), коли особи брали приміщення в оренду, його стан їх абсолютно влаштовував. До того ж, питання вже другий раз виноситься на розгляд сесії, що, на його переконання, говорить про лобіювання питання. Як запевнив Олександр Скалозуб (позафракційний), ніякої корупційної складової тут немає, а орендарі просять дозвіл на те, щоб провести ремонт приміщення, яке вони орендують за власний кошт. Цю ж думку підтримали і депутати Олександр Єрошенко («Відродження»)  та Олег Крамар («Довіряй Ділам»). Однак проєкт не знайшов підтримки у депутатського корпусу: лише 16 голосів «за».

Під час розгляду звіту про виконання міського бюджету міста Білгорода-Дністровського за 1 півріччя 2019 року було встановлено, що міський бюджет на кінець року матиме дефіцит порядку 9 млн грн. Управління комунальної власності пояснило це тим, що було реалізовано велику кількість проєктів, однак їх фінансування планувалося з продажу об’єктів комунальної власності та земельних торгів, які так і не відбулися.


фото пресслужби Білгород-Дністровської міської ради

Також було прийнято рішення про внесення змін до рішення Білгород-Дністровської міської ради від 22.12.2016 р. №222-VІІ «Про затвердження структури та загальної чисельності апарату Білгород-Дністровської міської ради, виконавчого комітету міської ради та виконавчих органів міської ради.

Рішення щодо встановлення надбавок секретарю міської ради депутатський корпус також підтримав. Зауважимо, що відповідно до цього рішення секретарю міської ради з 1 серпня 2019 року на період виконання повноважень міського голови встановлено надбавку за виконання особливо важливої роботи у розмірі 50 відсотків посадового окладу, а також премію у розмірі 100 відсотків нарахованої середньомісячної заробітної плати з урахуванням всіх встановлених законом надбавок та доплат в межах затвердженого фонду та премію до державних, професійних свят та ювілейних дат. Крім того, цим рішенням секретарю міської ради один раз на рік надається матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань у розмірі, що не перевищує середньомісячну заробітну плату.

Наступну хвилю питань викликав розгляд проєкту рішення про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 23.11.2015 р. “Про затвердження Регламенту Білгород-Дністровської міської ради VII скликання”. Так, Юлію Федорову (позафракційна) занепокоїло те, що відповідно до нових правок, протокол пленарного засідання оформляється у термін до 20 робочих днів з дня проведення сесії, тобто календарний місяць. І плюс ще 12 днів робочих днів для оприлюднення на офіційному сайті міської ради. Крім того, не вказано, хто відповідальний за виготовлення цього протоколу.

Секретар Вікор Грозов («Наш Край») пояснив ці правки тим, що для виготовлення протоколу сесії потрібно багато часу, враховуючи, скільки всього депутати говорять на сесії, і все це треба внести до протоколів.

Олександр Єрошенко («Відродження») запропонував підтримати ідею створення робочої групи щодо розробки регламенту Білгород-Дністровської міської ради, аби залишити новій каденції ради гарний регламент, з яким можна працювати.


фото пресслужби Білгород-Дністровської міської ради

Найбільш резонансним питанням сесії став розгляд питання внесення змін до рішення про бюджет участі. Почалося все з виступу Олега Крамара («Довіряй Ділам»), який попросив колег зняти з участі у ньому двох переможців, які виграли малі проєкти на 250 тис. грн, через те, що участь у голосуванні за малі проєкти брали лише два. Для справедливості депутат запропонував перенести ці проєкти для голосування на наступний рік. Крім того, він зауважив, що положення про заборону участі депутатів Білгород-Дністровської міської ради у подачі проєктів до бюджету участі — дискримінаційне. Також депутата обурило положення, яке встановлює необхідну кількість голосів для проєкту, аби той міг бути реалізований. На думку депутата, мають перемагати ті проєкти, які набрали більше голосів.

Юлія Федорова (позафракційна) закликала депутатів перенести розгляд положень бюджету участі на більш пізній період, після проведення публічного обговорення його положень.

Після години суперечок проєкт все ж таки ухвалили 21 голосом, а от правки депутатів, озвучені на сесії, — не всі, а лише щодо скасування мінімальної кількості голосів, необхідних для перемоги у конкурсі бюджету участі.


фото пресслужби Білгород-Дністровської міської ради

В блоці «Різне» отримав виступ Іван Вихристюк (БПП «Солідарність»), який підняв питання відсутності футбольних майданчиків у місті. На що Віктор Грозов («Наш Край») заявив, що ці проєкти реалізуються у поточному режимі за рахунок фонду Алли Гінак “Відродження”, і взимку мають завершитись. Підсумком виступу стала промова депутата Михайла Баранова (БПП «Солідарність»), який є директором цього фонду. Він заявив, що покриття для футбольних полів закуплено на суму 3 млн грн і закликав бізнесменів докласти грошей, аби прискорити ремонт стадіонів.

Також на сесії було підтримано депутатський запит Юлії Федорової до президента України з проханням накласти вето на підтримані Радою законопроєкти 1053-1 та 1073, якими передбачається встановлення нового типу касових апаратів та системи оподаткування.

Наразі за постійними оновленнями кампанії можна стежити: 
В соціальній мережі Facebook на сторінці «Місцеві депутати. Атестація» 
Докладніше про громадську кампанію «Атестація депутатів місцевих рад»
 
Громадська кампанія «Атестація депутатів місцевих рад» спрямована на сприяння вирішенню проблеми низького рівня відкритості, прозорості та підзвітності виборцям депутатів 23 місцевих рад з 17 областей України, а також підвищення поінформованості громадян про діяльність місцевих депутатів. Проект «Атестація депутатів місцевих рад» реалізується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» разом з партнерськими організаціями з 16-ти регіонів України за підтримки Національного фонду демократії (NED, США). У 2016 році апробація методології відбулася в місцевих радах Одеської області за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», з 2018-го року за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» відбувається розробка веб-платформи «Місцеві депутати. Атестація».