Засоби «примусу» для виконання рішень ОМС

Засоби «примусу» для виконання рішень ОМС

Для кого рішення органу місцевого самоврядування є обов'язковим для виконання та що робити, коли це рішення не виконується, Про нормативне регулювання “примусу” для виконання рішень ОМС говорили під час вебінару “Засоби "примусу" для виконання рішень ОМС” з експертом Андрієм Мацокіним. Вебінар відбувся в рамках “Депутатської майстерні”, що реалізує всеукраїнська громадська кампанії “Атестація депутатів місцевих рад”. 

Адміністративний акт (яким є рішення ОМС) є обов’язковим до виконання з дня набрання ним чинності. При цьому передбачається, що у заключній частині адміністративного акта зазначаються строк набрання ним чинності та спосіб визначення такого строку. Необхідно враховувати, що адміністративний акт набирає чинності стосовно саме учасника адміністративного провадження: з дня доведення його до відома відповідної особи, якщо інший строк набрання ним чинності не передбачено законом або самим адміністративним актом..

Доведення адміністративного акта до відома особи здійснюється шляхом:

  1. вручення акта або надсилання його поштою (рекомендованим листом з повідомленням про вручення);
  2. надсилання на адресу електронної пошти чи передачі з використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку;
  3. публічного оголошення, оприлюднення згідно з вимогами законодавства;
  4. усного повідомлення у випадках, передбачених законом.

Адміністративний акт, що стосується великої кількості осіб, доводиться до відома таких осіб через офіційний веб-сайт адміністративного органу та/або шляхом публікації у друкованих медіа із зазначенням:

  • суті рішення, 
  • порядку ознайомлення з актом,
  • порядку його оскарження.

Види адміністративних актів з урахуванням їх правових наслідків можуть бути:

  • правоуповноважувальні (наприклад, видача дозволу на розміщення зовнішньої реклами тощо);
  • зобов’язальні (рішення про необхідність усунення порушень певних правил, вимога вчинити певні дії, наприклад, передбачених правилами благоустрою населених пунктів тощо);
  • заборонні;
  • такі, що містять відмову (відмова у наданні певного дозволу тощо);
  • тощо.

Є кілька можливих видів (способів) виконання адміністративних актів, зокрема, залежно від суб’єкта можливе його виконання:
адміністративним органом, який прийняв адміністративний акт,
іншим адміністративним органом, якому акт передається на виконання (наприклад, Державною виконавчою службою), 
самою особою, на користь якої адміністративний акт прийнятий.



Виконання рішення, спрямованого на виконання будь-якої дії чи утримання від будь-яких дій, може бути забезпечено адміністративним органом шляхом застосування до особи заходів впливу, крім випадків, якщо виконання рішення здійснюється примусово в порядку, визначеному законодавством про виконавче провадження. Примусовий порядок виконання адміністративних актів застосовується тоді, коли акт не виконано добровільно.

Заходами впливу є:

  • вчинення дій за рахунок зобов’язаної особи - адресата адміністративного акта іншою особою (у порядку, визначеному статтею 95 ЗАП);
  • накладення грошового стягнення за невиконання адміністративного акта (у порядку, визначеному статтею 96 ЗАП);
  • безпосередній вплив, що здійснюється з підстав та у порядку, визначених законом.

Особа може подати скаргу щодо рішення про застосування заходу (заходів) впливу.  Така скарга може бути подана виключно щодо часу, місця або виду заходу впливу протягом п’яти робочих днів з дня доведення до відома зобов’язаної особи рішення адміністративного органу про застосування заходу (заходів) впливу. 
Подання скарги зупиняє виконання заходу впливу до завершення її розгляду по суті.

Більше інформації про питання, що розглядалися, можна дізнатися, переглянувши запис вебінару.

Докладніше про громадську кампанію «Атестація депутатів місцевих рад» за посиланням.
За постійними оновленнями кампанії можна слідкувати:
На вебплатформі Атестація депутатів місцевих рад
В соціальній мережі Facebook на сторінці «Місцеві депутати. Атестація»