Поки не припекло: депутати облцентрів проґавили комунікацію щодо підготовки до зими

Поки не припекло: депутати облцентрів проґавили комунікацію щодо підготовки до зими

Депутати 16 міських рад обласних центрів майже не приділяли уваги у своїх соціальних мережах питанням бюджету на 2023 рік, підготовки до зими та майбутнього розвитку громади протягом липня-жовтня 2022 року.

Експерти громадської кампанії «Атестація депутатів місцевих рад» провели дослідження щодо дистанційної взаємодії депутатів місцевих рад під час правового режиму воєнного стану (протягом липня-жовтня 2022 року). Моніторингом були охоплені депутати 16 міських рад обласних центрів – Вінницької, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кропивницької, Луцької, Львівської, Миколаївської, Одеської, Рівненської, Сумської, Харківської, Хмельницької, Херсонської, Черкаської та Чернігівської міських рад.

Проаналізовано як питання інформування про діяльність депутатів та ради, реагування на коментарі дописувачів, так і зміст інформаційних повідомлень. Зокрема, експерти збирали дані про інформування місцевими депутатами щодо питань бюджету наступного року, підготовки громади до зими, про розвиток громади у майбутньому.

На сьогодні в Україні найбільш поширеним майданчиком для комунікації місцевих депутатів із жителями громад є соціальна мережа Facebook. Серед досліджуваних комунікаційних платформ депутатів 92% місцевих обранців обрали Facebook, а щодо ще 4% не вдалося знайти достовірну інформацію про наявність у них відповідних акаунтів.
графіка

Значно менше депутати використовують інші майданчики для дистанційної комунікації. Більше половини депутатів (51%) мають свої сторінки в Instagram, свої канали/групи в Telegram, Viber, Youtube тощо. Щодо 23% депутатів не вдалося знайти підтверджену інформацію про наявність у них відповідних сторінок, каналів та/або груп на інших майданчиках.
графіка

Попри те, що більше половини депутатів зареєстровані в Instagram, Telegram, Viber, Youtube, лише третина з них інформує там про свою діяльність як депутатів місцевих рад.



Загалом на всіх доступних майданчиках для дистанційної комунікації третина депутатів не використовує їх для такої взаємодії із жителями громади. В той же час більшість місцевих депутатів інформує про свою діяльність, а 48% обранців не лише інформують про свою діяльність, а й реагують на коментарі дописувачів.



40% депутатів поширювали на своїх сторінках у соціальних мережах інформацію про роботу міської ради (засідання сесій і комісій, інших органів ради, власну участь в підготовці рішень або інших документів).

Депутати міських рад, охоплених моніторингом, фактично не комунікували питання бюджету громади на 2023 рік.

Також на низькому рівні висвітлювалися питання підготовки громади до зими та майбутнє їхніх населених пунктів – лише 9% депутатів міських рад згадували ці питання у своїх дописах.



Підсумки
Депутати міських рад 16 обласних центрів фактично не використовують свої сторінки для регулярної комунікації наявних у громаді проблем: контент сторінок депутатів переважно пов’язаний із здійсненням ними представницької функції та складається з інформування про їхню персональну діяльність.

Крім цього, обмеження, пов’язані із повномасштабною війною, не стали приводом для збільшення дистанційної комунікації місцевих депутатів із жителями громади, як це відбулося під час жорстких карантинних обмежень, пов’язаних з поширенням гострого респіраторного захворювання COVID-19.

Скоріш за все, це пов’язане з тим, що значна частина приділяє увагу волонтерській діяльності та продовжує здійснювати прийом громадян у своїх приймальнях. При цьому перешкодою для повноцінної взаємодії між місцевими депутатам та жителями громади є часті повітряні тривоги та відсутність значної кількості містян в громаді через виїзд в інші регіони України або за кордон.

Також можливою причиною є певні перепони у здійсненні ремонтів під’їздів, дитячих і спортивних майданчиків тощо за кошти міського бюджету, адже інформування про такі роботи до повномасштабної війни займало значну частину контенту на сторінках місцевих депутатів.

Враховуючи зазначене, громадська кампанія «Атестація депутатів місцевих рад» рекомендує місцевим депутатам:

  • Більш активно використовувати свої сторінки у соціальних мережах для взаємодії із жителями громади
  • У комунікації з громадянами у своїх соціальних мережах не лише інформувати, а й створювати повноцінний майданчик для обміну думками;
  • Детальніше роз’яснювати особливості роботи місцевої ради та інформувати про питання, які знаходяться на порядку денному ради (як про поточні питання, якими займається рада, так і про стратегічни плани ради);
  • Регулярно здійснювати опитування представників громади про наявні проблеми та їхнє бачення майбутнього;
  • На основі зворотного зв’язку та власного аналізу намагатися прогнозувати очікувані проблеми у громаді і комунікувати їх заздалегідь.

Докладніше про громадську кампанію «Атестація депутатів місцевих рад» за посиланням
За постійними оновленнями кампанії можна слідкувати: 
На вебплатформі Атестація депутатів місцевих рад
В соціальній мережі Facebook на сторінці «Місцеві депутати. Атестація» 

Громадська кампанія «Атестація депутатів місцевих рад» спрямована на сприяння вирішенню проблеми низького рівня відкритості, прозорості та підзвітності виборцям депутатів 23 місцевих рад з 17 областей України, а також підвищення поінформованості громадян про діяльність місцевих депутатів. Проєкт «Атестація депутатів місцевих рад» реалізується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» разом з партнерськими організаціями з 16-ти регіонів України за підтримки Національного фонду демократії (NED, США). У 2016 році апробація методології відбулася в місцевих радах Одеської області за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», з 2018-го року за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» відбувається розробка веб-платформи «Місцеві депутати. Атестація».